2020(e)ko maiatzaren 8(a), ostirala

Unibertsitate-sistemarako irakaskuntza ofizialak antolatzea

Unibertsitate-sistemarako irakaskuntza ofizialak antolatzea


Unibertsitate Ministerioak Espainiako unibertsitate-sistemarako irakaskuntza ofizialen antolamendu berri baterako EDren zirriborro bat kontsulta publikora ireki du. Zirriborro horrek unibertsitate-eredu bat diseinatzen du, ezagutzan, berrikuntzan eta kulturan aurrera egin beharrean, Unibertsitate Publikoa enpresa-sarearen zerbitzura jartzen duena, CRUEren apetaren mende, eta goi-mailako hezkuntzan sartzeko aukera-berdintasuna arriskuan jartzen duena.



CCOOn uste dugu hori ez dela une egokia Espainiako unibertsitate-sistemaren egiturazko erreformari ekiteko, batez ere erreforma hori enpresa pribatuaren zerbitzura jartzen denean eta unibertsitatearen autonomia arriskuan jartzen denean. Izan ere, hori beharrezkoa da aurrerapen eta berrikuntza-herrialde berri bat eratzeko, osasun-krisi horren inpaktu larria berriz ere eta indar berarekin jasatea eragotziko duena.


Dokumentuak ez du Wert Dekretua indargabetzen (14/2012 Errege Lege Dekretua), eta duela urtebete proposatu zirenen antzeko neurriak jasotzen ditu. 180 edo 240 kredituko graduak proposatzen ditu, eta 60, 90 edo 120 kredituko masterrak. Prezio publikoak desberdinak dira maila akademiko bakoitzerako, eta zigor ekonomikoa mantentzen da bigarren eta hurrengo matrikuletarako. 3+2 ereduari buruzko eztabaidara itzuli da; eredu horrek behin betiko zigortzen ditu baliabide gutxien dituzten ikasleak, eta unibertsitate pribatuetako graduondoko tituluen merkatua errazten du. Ministerioaren proposamenak ibilbide akademiko irekiak barne hartzen ditu, neurrira egindako unibertsitate publikoaren eredu liberalean koherentzia akademikoa bermatu gabe, eta antolaketa-ondorioak eta unibertsitateetako langile eta finantzetan duten eragina sakon aztertu gabe.


CCOOn unibertsitate publikoa eta doakoa defendatzen dugu, non:

  • Kalitateak baliabide handiagoak eta hobeak ematen ditu ikasgeletan eta irakaskuntzan (Art. 21-29).
  • Unibertsitateko tasak doakoak izatea.
  • Unibertsitate-tituluak tituluen katalogo batean inskribatzen badira, horrek tronkalekotasun komuna duten ikasketa-planak bermatzen ditu, proposatutako Unibertsitate, Zentro eta Tituluen Erregistroaren (RUCT) aurrean. 1 eta 3). Tronkalekotasun komun horrek eta tituluen katalogo horrek titulazioen arteko baliozkotzea ahalbidetzen dute, ikasleen enplegagarritasuna erraztuz. Gaur egun, baliozkotze-arazo handia dago, eta horrek eragin negatiboa du mugikortasunean.
  • "Master" edo "gradu" izendapenak ezin dira erabili beste irakaskuntza mota batzuk estaltzeko (6. xedapen gehigarria), eta, horrela, goi-mailako hezkuntza merkatu bihurtzen da pribilegiatuenentzat.
  • Berezko tituluek ez dute titulazio ofizialik ( 7.4) Kalitate akademikoa arriskuan jarriz.

CCOOn uste dugu Unibertsitateak berrikuntzaren, garapen zientifikoaren eta sozialaren eragile izaten jarraitu behar duela. Unibertsitate horrek gizartearen enkargua jasotzen du herritar kritikoak prestatzeko, lan-merkatuaren buru izateko gai direnak, espiritu kritikoa dutenak eta balio demokratikoak, bizikidetzakoak, garapen jasangarrikoak, berdintasunekoak eta aurrerapenekoak garatzen dituztenak. Bizi dugun egungo testuinguru historikoan, uste dugu proposamen hori ez dela beharrezkoa eta desegokia dela.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina