2020(e)ko uztailaren 14(a), asteartea

Ministro jauna: horrela ez!!!!

Ministro honekin falta zitzaiguna. Irakasle eta ikertzaileen estatutu erreakzionarioa eta eskubideen desarautzailea


Bilera Unibertsitateetako ministroarekin, irakasle eta ikertzaileen estatutuari buruz hitz egiteko


Madril, 2020ko uztailaren 14a



Unibertsitateetako ministroak atzo, uztailaren 13an, arratsaldean, unibertsitatearen sektorean ordezkaritza duten sindikatuak (CCOO, UGT, CSIF eta CIG) deitu zituen lehen bilerara, Irakasle eta Ikertzaileen Estatutuaren zirriborroari buruzko eztabaidarako eta LOUren aldaketa partzialari buruzko eztabaidarako, unibertsitateko irakasleen figurei dagokienez.


Bileran, ministroak ez zien zirriborroa aurkeztu parte-hartzaileei (testua duela egun batzuk helarazi zitzaien), baizik eta adierazi zuen han zegoela oharrak hartzeko eta gure proposamen zehatzak entzuteko. Negoziazio-eredurik ez egoteak (ministroaren elkarrizketarako borondate lausoa alde batera utzita) irakasle eta ikertzaileen estatutua negoziatzeko prozesua zailtzen du, eta are gehiago Unibertsitateko Mahaia formalizatzeko borondaterik ez dagoenean.


Ministroak ez zuen erantzun sindikatuek honako hauei buruz egindako galderarik:


  • Zein den sortu nahi dituen irudien esanahia eta egokitasuna. Kontuan izan behar da zenbat eta figura gehiago, orduan eta luzeagoa eta konplexuagoa dela karrera profesionala.
  • Ez zuen argitu zertarako sartu nahi dituen aldaketak dagoeneko funtzionatzen ari den lan/funtzionario bide bikoitzean, adibidez, UPV/EHUn.
  • Ez zen landu zer gertatuko den proposamen berrian desagertzen diren irakasleen figurekin
  • Ez zen sartu testuan agertzen diren eta argi eta garbi atzerakoiak diren irakaskuntza-kargari buruzko gaietan. Zirriborroan, egungo Wert Dekretutik harago doa, eta bereizketa bat ezartzen du oinarrizko irakaskuntza-jardueraren (240 kreditu) eta irakaskuntza-jarduera osagarriaren (180 kreditu) artean. Horrek, de facto (eta tapadillo), hasieran eta irakasle eta ikerlari guztientzat (lan-kontratudun eta funtzionario), 32 irakaskuntza-kreditu planteatzen ditu, eta jarraian, zirriborroak dio muga horiek gainditu ahal izango direla kasu batzuetan!
  • Unibertsitateko irakasleentzako karrera profesionaleko establezimendu baten eskaerari ere ez zion erantzun.


Ministroak ere ez zuen adierazpenik egin akreditazio-prozesuetan egin beharreko aldaketei buruz, eta ez zuen erantzun Espainiako unibertsitate publikoaren esparruan prekarietatea eta behin-behinekotasuna nola ezabatuko diren. Bileraren hasieran esan ziguten bezala: ministroa han zegoen, oharrak entzuteko eta hartzeko.


Argi geratu zen Ministerioak ez duela karrera horizontalaren garapena aurreikusten, ezta unibertsitateko irakasleen ordainsariei buruzko 1989ko Errege Dekretuaren aldaketa ere.


Bileran adierazi zenez, Ministerioak proposamen ekonomiko bat egingo dio proiektuari, eta birjarpen-tasaren aldaketari buruz hitz egingo da, baina oraindik ez dugu horren berri.


Azken batean, nahiz eta prentsatik eta sare sozialetatik atera litekeen Ministerioak unibertsitateko prekarietatearekin amaitu nahi duela, egia da zirriborro honek unibertsitateko irakasleen lan-baldintzak desarautzen dituela eta irakasle eta ikertzaileen figurak are gehiago prekarizatzen dituela. CCOOrentzat funtsezkoa da irakasle eta ikertzaileen karrera profesionalari buruz hitz egitea eta prekarietatearekin amaitzeko plan espezifikoak ezartzea.


Ministroak beste bilera bat deitu du uztailaren 31rako. Proiektua aurkezteaz gain, ministroari eskatzen diogu elkarrizketen egungo formatua aldatzeko, eta espero dugu bilera horretan jorratu beharreko gaien katalogo bat, lan-metodologia bat eta horretarako egutegi bat adostu ahal izatea.

CCOOren ustez, gai serioak, hala nola Unibertsitateen Lege Organikoa (Lou) aldatzea, irakasleen egituraren hain birmoldaketa zabalarekin, edo unibertsitate-ereduaren aldaketa bera, ez dira hain hutsalak eta hutsalak izan behar, presaka eta unibertsitate-komunitateari bizkarra emanda. CCOOk ez du ulertzen Ministerioak nolako erreforma sakona egin nahi duen bilera pare batekin eta iradokizunen ustezko ekarpen batekin.

Aurkeztutako zirriborroan ez dago unibertsitateak Espainian zientziaren garapenean duen papera. Espainiako estatuko zientzia gehiena unibertsitateko campusetan egiten da, baina ikertzaileen kolektiboa ez da islatzen proposatutako araudian.

CCOOk gure unibertsitate-sistemari eta erakundea sostengatu duten profesionalen lanari balioa eman nahi die, gabeziak eta ezbeharrak gorabehera, COVID 19ren krisiarekin frogatu den bezala. Unibertsitate publikoa funtsezko zutabea da gure herriaren aurrerapen sozial, ekonomiko eta zientifikoan, eta aurkeztutako testuak ez du ekarpenik egiten haren etorkizunari dagokionez.

CCOOk Unibertsitateetako ministroari esan dio "horrela ez", eta bere proposamenek ez dutela arazorik konpontzen, baizik eta larrienak larriagotu eta kroniko bihurtzen dituztela, hala nola plantillaren zati gero eta garrantzitsuago baten prekarietatea edo finantzaketa eskasa. Unibertsitate publikoaren arazoak konpontzeko negoziazio-prozesu bat irekitzea eskatzen dugu.

CCOOk bileran adierazi du ez dituela onartzen irakasle eta ikertzaileen estatutuaren zirriborroa eta LOUren aldaketen zirriborroa, aukeratutako uneagatik eta haren edukiagatik; izan ere, haren eragin deserregularizatzaileak, Wert dekretuaren ondorioetarako gehituta (ez da indargabetu nahi alderdi kaltegarrienetan), eta birjartze-tasa, biak ala biak erabat indarrean daudenak, Espainiako Unibertsitate Publikoaren plantilletara bideratzen dira, lan-baldintzak okertu egin baitira.

Gezurra dirudi proposamen hau ministro aurrerakoi batengandik datorrela!!!!!!



Ministro jauna: horrela ez!!!!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina