2019(e)ko urriaren 1(a), asteartea

AZPren jardunaldiaren "negoziaziorik ezaren" inguruan

AZPren jardunaldiaren "negoziaziorik ezaren" inguruan


Dagoeneko bi aldiz bildu gara Administrazioarekin, AZPko 2020ren urteko lanaldia aztertzeko. Orain arte, ez dugu ia ezer lortu. Badirudi administrazioak ez duela nahi kontziliazioari buruzko baldintzak hobetzea. Izan ere, sindikatuek aurkeztutako alegazio bakar bat ere ez baita jaso.




Gainera, adiskidetzean aurrerapausorik ez egotea legegintzako testuinguru berri batean gertatzen da, eta horrek askoz ere mesedegarriagoa izan beharko luke. Hori horrela da martxoaren 1ean RD 6/2019 argitaratu zelako, medidas urgentes para garantía de la igualdad de trato y de oportunidades entre mujeres y hombres en el empleo y la ocupación. 34. artikuluaren 8. paragrafoaren aldaketan honako hau zehazten da:


"Las personas trabajadoras tienen derecho a solicitar las adaptaciones de la duración y distribución de la jornada de trabajo, en la ordenación del tiempo de trabajo y en la forma de prestación, incluida la prestación de su trabajo a distancia, para hacer efectivo su derecho a la conciliación de la vida familiar y laboral."

"En la negociación colectiva se pactarán los términos de su ejercicio, que se acomodarán a criterios y sistemas que garanticen la ausencia de discriminación, tanto directa como indirecta, entre personas trabajadoras de uno y otro sexo. En su ausencia, la empresa, ante la solicitud de adaptación de jornada, abrirá un proceso de negociación con la persona trabajadora durante un periodo máximo de treinta días."

"Las discrepancias surgidas entre la dirección de la empresa y la persona trabajadora serán resueltas por la jurisdicción social a través del procedimiento establecido en el artículo 139 de la Ley 36/2011, de 10 de octubre (RCL 2011, 1845) , Reguladora de la Jurisdicción Social.»


Ez dirudi, oraingoz, administrazioak negoziatzeko gogo handia duenik. Agian nahiago dute epaitegietara iritsi, berri diren banakako erreklamazioen tantaka etengabe bati aurre egitea. Esan digutenez, Berdintasunerako Zuzendaritza bateratzeko neurrien txosten bat egiten ari da, eta, ez dakigu noiz, negoziazioaren xede izango da. Baina oraindik ez daukagu ezer: ez dago dokumentu horren zirriborrorik ezta datarik ere. Oraingoz eta informazio gehiago izan ezean, badirudi kea saltzen ari zaizkigula.

Legegintzako testuinguru berri honetan, honako hau eskatu dugu:

  • AZP guztientzako kartara sartzeko aukera. 5 orduko lanaldi finkoa proposatzen dugu, adosten diren ordutegietan eta lanaldiaren gainerakoa astean eta/edo hilean zehar antolatzea.
  • Telelaneko akordioa berriro negoziatzea, legegintzako esparru berri horretan zaharkituta geratu baita. Egungo plazak bikoiztea eskatzen dugu.
  • 12 urtetik 16ra bitarteko legezko zaintza egiteko adina luzatzea.
  • Adina handitzea, 3 urtetik 5 urtera bitarteko adingabeak zaintzeko eszedentziak eskatu ahal izateko (hitzarmenaren 51.2.4 artikulua). Edo, bestela, 48.8. artikulua aldatzea, eta, beraz, norberaren gauzetarako emakidak ez egotea zerbitzuaren beharren menpe, 5 urteko adingabe bat zaintzeko arrazoi izan behar duten eskaeretarako.
  • Gutxienez, ordu-poltsa bat gozatu ahal izatea zerbitzuaren premien menpe egon gabe.
  • Edoskitze baimena handitzea, baimen horren orduak metatuz, OMEk gutxienez 6 hilabeteko edoskitzaroa ezartzen badu.
  • 20 orduko ordu-poltsa, haurrak eskola egokitzeko.
  • Oporrak egun soltean hartu ahal izatea, ez astero, orain arte bezala.
  • Baimen-poltsak minutuka hartu ahal izatea, eta ez lanaldi osoak, orain arte bezala.
  • Ordutegi-defizitaren berreskurapena minutuka egin ahal izatea eta ez ordu osoak.


Benetako negoziaziorik ez dagoenez, honako esaldi hau desager dadila eskatu dugu gerentearen ebazpenean:

"La presente Circular ha sido objeto de negociación en la Mesa negociadora del Personal de Administración y Servicios."


Horretan jarraituko dugu!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina