ALDI BATERAKO KARRERA IKERTZAILEA: MELOIA IREKI DA
Eta ez zaigu gustatzen hitzarmen kolektibotik kanpo arautu nahi izatea!
Gaurko
(uztailak 7, asteazkena) batzordean, administrazioak aldi baterako
ikertzaileentzako kontratuen erregelamendu-proposamena aurkeztu digu.
Lehenik eta behin, eskertzekoa da administrazioak, azkenean, sindikatuek hainbeste denbora eskatzen ari garen gai bati ekitea erabaki izana, hau da, ikertzaileen eta ikerketa-karrera ez-iraunkorraren egoeraren azterketa bat.
GURE KRITIKA NAGUSIA
Esan behar dugu dokumentazioa ez zaigula behar besteko aurrerapenarekin pasatu. Hain garrantzitsua den gai honetan, denbora behar da proposamenaren azterketa sakona egin ahal izateko, araudi zabal bat berrikustea eta proposamenaren egungo eta etorkizuneko ondorioak aztertzea eskatzen baitu.
Gaia oso garrantzitsua denez, sindikatuek aho batez adierazi dute beharrezkoa dela hitzarmen kolektiboa negoziatzea. Hori horrela da, batetik, ikertzaileen baldintzetan eta ordainsarietan zuzeneko inplikazioa duelako, eta, bestetik, hitzarmen kolektiboa zaharkituta geratu delako ikertzaileei dagokienez.
Argi
adierazi nahi dugu CCOOk ez duela onartuko UPV/EHUk lan-zuzenbidetik
ihes egiteko asmoa (oso bermatzailea da langilearekin), eta aldi
baterako ikertzaileak administrazio-zuzenbidera eramateko asmoa
(administraziotik hurbilago dago). Izan ere, lan-gaiak Gobernu Kontseiluan onartzen diren
erregelamenduetara eramaten direnean (hitzarmenaren bidez joan
beharrean), negoziazio sindikala saihestu egiten da, eta opakutasuna
erabatekoa da. Gobernu Kontseiluaren eztabaidarako, aktetarako eta
ebazpen arrazoituetarako (edo ez) sarbidea mugatua da, eta, gainera, gatazkarik
izanez gero, ukituak administrazioarekiko auzien bidezko ebazpenak
errekurritu beharko lituzke, eta, gainera, lan-bidetik jo beharko luke
badaezpada ere. Azken batean, zaintza-lan horrek ez dio mesede egiten
langileari, eta, gainera, epaiketa-kostuak ordaintzeko arriskuan jartzen
du, epaiketara joateari uko eginez. Ikus horri buruzko artikulua.
Hori dela eta, CCOOk irmo egingo dio aurka maniobra horri. Eskubide sozialak, soldatak eta lan-baldintzak ez dira Gobernu Kontseiluak aztertu beharreko arauzko gaiak, ordezkatutako sindikatuak eta, beraz, langileak ez baitaude Kontseilu horretan.
Hori dela eta, sindikatuek proposamena uztailaren 20ko Gobernu Kontseilura ez eramateko eskatu dute. Inola ere ez dugu onartuko proposamen honek aurrera egitea benetako negoziazio zintzoa egin gabe alderdi sozialarekin.
Hori dela eta, CCOOk irmo egingo dio aurka maniobra horri. Eskubide sozialak, soldatak eta lan-baldintzak ez dira Gobernu Kontseiluak aztertu beharreko arauzko gaiak, ordezkatutako sindikatuak eta, beraz, langileak ez baitaude Kontseilu horretan.
Hori dela eta, sindikatuek proposamena uztailaren 20ko Gobernu Kontseilura ez eramateko eskatu dute. Inola ere ez dugu onartuko proposamen honek aurrera egitea benetako negoziazio zintzoa egin gabe alderdi sozialarekin.
PROPOSAMENARI BURUZKO BALORAZIOA
Proposamenaren edukiaz harago, kezka eta desadostasuna agertu ditugu honako gai orokor hauekin:
1- Erregelamenduak hainbat ikerketa-figura arautzen dituen arren, badirudi PICak erregelamendutik kanpo geratu direla. Hori dela eta, CCOOk sartzeko eskatu du; izan ere, PIC unibertsitate honetako ikerketatik kanpo dago, eta ezin ditugu ahaztu.
2- Ez da kontuan hartu, ezta ere, ikertzaile gailenaren figura tratatzea ( Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzari buruzko Legearen 23. artikulua). Gure ustez, kontratu-figura hori nolabaiteko diskrezionalitatea eta arintasuna izan dezakeenez erregulazioan, aukera baliatu beharko litzateke kontrataziorako oinarri batzuk ezartzeko.
3- CCOOk eskatu du, UPV/EHUn ikerketa-karrera definitzeko aukera-leihoa ireki dela dirudienez, hitzarmenean ditugun figura iraunkorren garapena ere kontuan hartu behar dugula: ikerketa-irakaslea (Kode Zibilaren 22. artikulua) eta ikertzaile doktoreak (Kode Zibilaren 23. artikulua).
Eta aurkeztutako zirriborroaren edukiari dagokionez, CCOOk honako hau adierazi du:
Doktoratu aurreko kolektiboari dagokionez:
Proposamenak zehazten du UPV/EHUren ustez langile horientzako hitzarmen kolektiboko figura baliokidea irakasle laguntzailea dela (irakasle figura). CCOOk baliokidetasun horren aurka egin du, eta uste du langile horien figura baliokidea ikertzaile ez-doktorearena dela, laguntzailearena baino ordainsari handiagoa eta Estatuko Administrazio Orokorreko I. taldearena baino handiagoa baitu.
Horretarako argudioak asko dira, baina, laburbilduz, laguntzailearen figura irakaslearen eremukoa da, eta ikertzailearen eremuko ikertzaile ez-doktorearena, hain zuzen ere. Horrez gain:
Doktoretza ondoko kolektiboari dagokionez:
Administrazioak 3 ordainsari-maila proposatzen ditu (sartzea, finkatzea eta maila berezia), langile horiek betetzen dituzten eginkizunen arabera eta haien esperientziaren arabera. Horretarako, irizpide batzuk eta ebaluazio bat ezartzen ditu, pertsona bat goragoko etapa batera alda daitekeen erabakiko duena.
CCOOk esan duenez, esperientzia eta jarduna saritzea ahalbidetuko duten etapa desberdinak ezartzearekin bat etorriz, ebaluazio horretarako irizpideak alderdi sozialarekin negoziatu behar dira, pertsona batek "gora egingo duen" edo dagoen tokian geratuko den erabakitzeko modua bermatu ahal izateko.
Zalantzarik gabe, CCOOk ahal dugun guztia egingo du zure ibilbide profesionala, ikertzailea zaren aldetik, duinagoa, seguruagoa eta ziurgabetasun gutxiagokoa izan dadin. Gainera, erabateko eskubideak (hitzarmen kolektiboa) dituen langile gisa tratatuko zaitugu, eta ez administrazioak negoziazio kolektiboa saihestuz antolatu nahi digun erregelamendu baten ildo gisa.
Proposamenaren edukiaz harago, kezka eta desadostasuna agertu ditugu honako gai orokor hauekin:
1- Erregelamenduak hainbat ikerketa-figura arautzen dituen arren, badirudi PICak erregelamendutik kanpo geratu direla. Hori dela eta, CCOOk sartzeko eskatu du; izan ere, PIC unibertsitate honetako ikerketatik kanpo dago, eta ezin ditugu ahaztu.
2- Ez da kontuan hartu, ezta ere, ikertzaile gailenaren figura tratatzea ( Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzari buruzko Legearen 23. artikulua). Gure ustez, kontratu-figura hori nolabaiteko diskrezionalitatea eta arintasuna izan dezakeenez erregulazioan, aukera baliatu beharko litzateke kontrataziorako oinarri batzuk ezartzeko.
3- CCOOk eskatu du, UPV/EHUn ikerketa-karrera definitzeko aukera-leihoa ireki dela dirudienez, hitzarmenean ditugun figura iraunkorren garapena ere kontuan hartu behar dugula: ikerketa-irakaslea (Kode Zibilaren 22. artikulua) eta ikertzaile doktoreak (Kode Zibilaren 23. artikulua).
Eta aurkeztutako zirriborroaren edukiari dagokionez, CCOOk honako hau adierazi du:
Doktoratu aurreko kolektiboari dagokionez:
Proposamenak zehazten du UPV/EHUren ustez langile horientzako hitzarmen kolektiboko figura baliokidea irakasle laguntzailea dela (irakasle figura). CCOOk baliokidetasun horren aurka egin du, eta uste du langile horien figura baliokidea ikertzaile ez-doktorearena dela, laguntzailearena baino ordainsari handiagoa eta Estatuko Administrazio Orokorreko I. taldearena baino handiagoa baitu.
Horretarako argudioak asko dira, baina, laburbilduz, laguntzailearen figura irakaslearen eremukoa da, eta ikertzailearen eremuko ikertzaile ez-doktorearena, hain zuzen ere. Horrez gain:
- Laguntzailearen figura irakaslea da, eta ikertzaile ez-doktorearena, berriz, ikertzailea; izan ere, irakasleak eta ikertzaileak hitzarmenaz bestelako kapitulutan hartzen dira kontuan. Doktoratu aurreko taldea ikertzaileak dira.
- Laguntzaileak egiturazko plazetan daude LPZn. Ikertzaile ez-doktoreak, ez, doktoratu aurrekoek bezala.
- Laguntzaileek derrigorrezko irakaskuntza dute, ikertzaile ez-doktoreak ez, eta doktoratu aurrekoek ere ez (FPU deialdiak izan ezik)
- Laguntzaileak, doktoregoa lortu ondoren, zuzenean kontratatu daitezke eranskin gisa. Ikertzaile ez-doktoreak eta doktoratu aurrekoek ez dute pasabide automatiko hori: beren karrerak postdokekin jarraitzen du, etab.
- Laguntzaileek askotariko irakaskuntzarako eta ikerketarako kontratua dute. Doktore ez den ikertzailea eta doktoratu aurrekoak ikerketa-proiektu bakar baterako kontratatzen dira.
- Zer zentzu du laguntzailearen figura doktoratu aurrekoentzat erreferentziatzat hartzeak? Soldatak mugatzea.
Doktoretza ondoko kolektiboari dagokionez:
Administrazioak 3 ordainsari-maila proposatzen ditu (sartzea, finkatzea eta maila berezia), langile horiek betetzen dituzten eginkizunen arabera eta haien esperientziaren arabera. Horretarako, irizpide batzuk eta ebaluazio bat ezartzen ditu, pertsona bat goragoko etapa batera alda daitekeen erabakiko duena.
CCOOk esan duenez, esperientzia eta jarduna saritzea ahalbidetuko duten etapa desberdinak ezartzearekin bat etorriz, ebaluazio horretarako irizpideak alderdi sozialarekin negoziatu behar dira, pertsona batek "gora egingo duen" edo dagoen tokian geratuko den erabakitzeko modua bermatu ahal izateko.
Zalantzarik gabe, CCOOk ahal dugun guztia egingo du zure ibilbide profesionala, ikertzailea zaren aldetik, duinagoa, seguruagoa eta ziurgabetasun gutxiagokoa izan dadin. Gainera, erabateko eskubideak (hitzarmen kolektiboa) dituen langile gisa tratatuko zaitugu, eta ez administrazioak negoziazio kolektiboa saihestuz antolatu nahi digun erregelamendu baten ildo gisa.
Ez
gaitezen engainatu. Hain zuzen ere, abuztua baino lehen, helburua eta
presak horixe izan daitezke: soldatez, lanaren antolaketaz eta karrera
profesionalaz ari garenean, hori beste edozein araudiren antzera
betetzea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina