Unibertsitate Ministerioak Unibertsitate Sistemaren Lege Organiko berri bat aurkeztu du (LOSU), Espainiako unibertsitatearen arazoak konpontzen ez dituena eta barne demokrazia murrizten duena
Komunikabideetan ikusiko zenuten bezala, joan den abuztuaren 31n Unibertsitate Sistemaren Lege Organikoaren aurreproiektua aurkeztu zen Ministroen Kontseiluan, baina ez da kontsultatu (eta are gutxiago negoziatu) sindikatuekin. Aurkeztutako testua, 107 artikulurekin, oso zehatza da atal batzuetan, eta zehaztugabea beste batzuetan. Castellsek lehen bilera batera deitu gaitu irailaren 15erako.
Gizarte Kontseiluei dagokienez, unibertsitate-politikan duten funtzioa, presentzia eta parte-hartzea indartzen dira, eta, gainera, autonomia-erkidegoek askoz ere gehiago kontrolatzen dituzte. Bere osaeran unibertsitate-komunitateko edozein kide baztertzen da eta bere eskumenak zabaltzen dira.
Laneko irakasle eta ikertzaileen erregulazioak okerrera egin du nabarmen LOSU berriarekin:
- Laguntzailearen figura ezabatzen da, karrera akademikoa hasteko aukerak mugatuz.
- Testuan desagertu egiten da egungo irakasle kontratatu doktorearen figura baliokidea (kontratu mugagabea duena, lanaldi osokoa), eta autonomia-erkidegoen erregulazioaren diskrezionalitatearen mende geratzen da. Horrek ANECAren leihatila ixtea ekar dezake, lankide askok onartzen zuten akreditaziorako. Hori horrela da, doktore kontratatuaren figura akreditazioari dagokionez agregatuaren baliokidea delako.
- Irakasle laguntzaile doktoreak (Atixikiak) aurretiko egiaztapenik gabe sartzen dira (CCOOren erreklamazio bat zen hori), baina ez dute mailaz igotzen beren lan-karreran.
- Irakasle elkartuen figuraren aldaketek ez dute irtenbiderik ematen egungo behin-behinekotasun-, prekarietate- eta sustapen-arazoak konpontzeko. Gehienez 180 ordutik 120 ordura murrizteak elkarteko kide faltsuen abusuak arindu nahi ditu, baina oztopo izan daiteke unibertsitateko arlo batzuetan hain beharrezkoak diren benetako elkartuak erakartzeko.
- Bi figura apaingarri ezartzen dira, irakasle bisitarienak eta sarituenak, kontratatzeko inolako ebaluazio-prozesurik egin behar ez duten bakarrak.
Hala ere, aurreproiektuak zenbait alderdi positibo ditu, hala nola:
- Irakasle funtzionarioen gutxieneko kopurua % 51tik % 55era igotzea eta, batez ere, aldi baterako enplegua % 40tik % 20ra murriztea.
- Sarbide-lehiaketetan irakaskuntza eta ikerketa parekatzea.
- Wert dekretua baino lehenagoko 240 orduko irakaskuntza-dedikazioa berreskuratzea, CCOOren aldarrikapen historikoa dena, eta laguntzaile doktoreentzako (Aitxikiak) 180 ordu ezartzea.
- Lekualdatze-lehiaketak deitzeko aukera.
- Unibertsitateetako teknikarien, kudeaketako eta administrazio eta zerbitzuetako langileen karrera profesionalaren garapena konfiguratzea.
Testuak
ez du memoria ekonomikorik, eta hurrengo hamarkadan finantzaketa BPGren
% 1era igotzea lortu izanaren zifra globala baino ez du kontuan hartzen
(zifra hori EBren eta ELGAren egungo batez bestekoaren azpitik dago
oraindik). CCOOren ustez, horrek ez du esan nahi finantzaketaren gaia
ebatzi behar denik; izan ere, unibertsitate publikoek finantzaketa
publikoaren % 20ko murrizketa metatua izan dute 2009tik. Urte anitzeko
finantzaketa-eredu bat ezarri da, langileen politikarekin eta plantillen
birjartze-tasarekin erlazionatu nahi dena. Izan ere, legean
birjarpen-tasari eustea onartu da, unibertsitateko plantillen garapena
mugatzeko baino ez baitu balio izan.
Horri guztiari unibertsitate pribatuen ikuspegi oso goxoa gehitu behar zaio, eta aurkeztutako testuan ez da ageri unibertsitateak goi-mailako hezkuntza-zerbitzu publikoaren emaile gisa betetzen duen funtzioa.
CCOOren ustez, ezinbestekoa da egungo testuinguru sozioekonomikoan Unibertsitate Publikoa indartzea, ulertzen baitu ematen dituen ezagutzak eta lanbide-kualifikazioa funtsezkoak direla, zuzentasunari eta justizia sozialari dagokienez, ezagutzaren gizartea bere osotasunean eraikitzeko eta garatzeko.
Horregatik, eskatzen du Unibertsitate Ministerioak berehala ireki dezala negoziazio-prozesu lasai, serio eta arduratsu bat gizarte-eragileekin; izan ere, egungo aurreproiektuak ez die erantzuten hitzaurrean planteatutako helburuei artikuluetan, eta ez gatoz bat demokrazia murrizteak eta unibertsitatean parte hartzeak gobernantza hobea dakarrenik. Negoziazio-prozesu horretan, irakasle eta ikertzaileen estatutua eta unibertsitateko irakasleen araubideari buruzko Errege Dekretuaren (1985) eta unibertsitateko irakasleen ordainsariei buruzko Errege Dekretuaren (1989) berrikuspena sartu beharko dira, ordainsari-mailen berrikuspenarekin, eta hori beti defendatu du CCOOk.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina