2023(e)ko azaroaren 8(a), asteazkena

ORDEZKO IRAKASLEAK: SALAKETA AURKEZTU DUGU LAN IKUSKARITZAN

ORDEZKO IRAKASLEAK: SALAKETA AURKEZTU DUGU LAN IKUSKARITZAN


Unibertsitate honetako langileek badakite zer ondorio dituen errektoretza-taldeak ordezko irakasleak kontratatzeari buruz egiten duen USLOren interpretazioak. CCOOk bere interpretazio juridikoa du, errektoretza-taldeak sindikatuekin negoziatu gabe abian jarri duenaren kontrakoa. Horregatik, salaketa jarri dugu Lan Ikuskaritzan.



CCOOren iritziz, errektoretza-taldeak egiten duen USLOren interpretazioa 80.1b artikuluaren literaltasunaren irakurketa partzialean oinarritzen da, ordezkapenetan dirua aurrezteko aukera ematen baitio. Baina idazketaren literaltasunean oinarrituta, langileei kalterik egiten ez dieten eta kontratazio partziala eskatzen ez duten beste interpretazio batzuk ere sartzen dira. Hala ere, ez dute erabaki sindikatuekin beste aukera horiek eztabaidatzea, eta ez digute aurkeztu aukeratutako irizpideari eusten dion txosten juridikorik.


Literaltasuna alde batera utzi eta testu osoa eta legearen espiritua kontuan hartzen baditugu, errektore-taldeak egiten duen interpretazioa oso eztabaidagarria da. Hori da behintzat CCOOren iritzia, eta horregatik hartu dugu egoera Lan Ikuskaritzari salatzeko erabakia.


Salaketa jarri dugu arrazoi hauengatik:


1- Ezin da ukatu irakasle eta ikertzaileek ikertzeko duten eskubidea eta betebeharra eta ordezko langileak ere irakasle eta ikertzaileak dira. Hori dio HALk berak 11. artikuluan.

"1. La investigación, al igual que la docencia, es un derecho y un deber del personal docente e investigador. Por ello, el personal docente e investigador podrá desarrollarlas con intensidades distintas a lo largo de su trayectoria académica, sin perjuicio de las normas establecidas en cada universidad."


2- Ezin da ukatu irakaskuntzari berari lotutako kudeaketa. Jakina, legeak ez du baimentzen ordezkapen-kontratu bat erabiltzea, adibidez, dekano baten kudeaketa-funtzioak betetzeko, baina ezin zaio ukatu irakaskuntzaren kudeaketa intrintsekoa.

3- USLOen 75. artikuluak, irakasle eta ikertzaileen dedikazio-erregimena aipatzen duenak (80.1b artikuluak aipatzen du), argi uzten du lanaldi osoko kontratazioa nahiago dela, eta partzialeko kontratazioa interesdunak eskatuta bakarrik egin ahal izango dela.

"1. El profesorado de las universidades ejercerá sus funciones preferentemente en régimen de dedicación a tiempo completo, aunque podrá ser a tiempo parcial a petición del interesado o interesada con los requisitos, condiciones y efectos que se establezcan reglamentariamente. La dedicación será, en todo caso, compatible con la realización de trabajos científicos, tecnológicos, humanísticos o artísticos en los términos del artículo 60."

4- Eta legearen hitzaurreari erreparatzen badiogu, non legegilearen asmoa islatzen baita, USLOren funtsezko eginkizunetako bat prekarietateari aurre egitea da.

Apartado I:

Si bien en estas últimas cuatro décadas se ha duplicado el estudiantado universitario, superando ampliamente el millón y medio de estudiantes, la insuficiente financiación pública, el aumento de las tasas universitarias, las disfunciones en la configuración de su profesorado debido a las bajas tasas de reposición, la precarización de parte del profesorado asociado, interino, sustituto o visitante y el envejecimiento de las plantillas universitarias, así como la profundización de las desigualdades sociales, han puesto en riesgo la sostenibilidad y la calidad del sistema.


Apartado II:

Esta norma parte del reconocimiento de los recursos humanos del sistema universitario como núcleo de su fortaleza. Respecto del personal docente e investigador, esta ley orgánica tiene como uno de sus objetivos prioritarios la eliminación de la precariedad en el empleo universitario y la implantación de una carrera académica estable y predecible. Se establecen tres niveles de progresión frente a los cuatro vigentes hasta ahora. Así, la carrera académica seguirá las etapas de incorporación, consolidación y promoción. Por otra parte, se reduce del 40 al 8 por ciento el máximo de contratos de carácter temporal del personal docente e investigador que pueden estar vigentes en las universidades públicas. Esta norma persigue poner fin a la precariedad asociada a determinadas figuras del profesorado laboral, ofreciendo a quienes se encuentran en dicha situación vías de entrada adecuadas para que continúen la carrera académica si cumplen determinados requisitos..….


Laburbilduz:


Uste dugu arrazoi horiek nahikoa direla errektoretza-taldeak USLOri buruz egiten duen irizpide juridikoa eta interpretazioa zalantzan jartzeko, eta, horregatik eta langileen defentsan, Lan Ikuskaritzari salatzen diogu egoera. 
CCOO UPV/EHUko langileen defentsan!AFILIATU CCOO: ONDO DATORKIZU!!
 
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