TEKAZEL ALDI BATERAKO LANGILEAREN GRADUA FINKATZEA: ARAUDI IRAGANKORRA BEZAIN EZIN BESTEKOA (ETA TEKAZELEN INTERESEKOBESTE HAINBAT GAI)
Maiatzaren 12an, astelehena, TEKAZELeko Plangintza Batzordearen bilera egin zen, funtzionarioen eta lan-kontratudunen artean batera, eta bertan hainbat gai interesgarri jorratu ziren, bereziki, lehen aldi baterakoak ziren eta egonkortze-prozesuetan lanpostua lortu duten langile guztientzat.
Hala, Administrazioak "Euskal Herriko Unibertsitateko Administrazio eta Zerbitzuetako funtzionario aldi baterakoen gradua finkatzeko tratamendurako akordioa" onartu du, baina horrek ez du jaso sindikatuen eta, jakina, CCOOren adostasuna.
CCOOk aurkeztutako proposamenaren eskasiari aurre egiteko, hura hobetzeko asmoz gutxienez, ekarpen txiki batzuk jaso badira ere, ez dira jaso gure ustez funtsezkoak zirenak.
CCOOren jarrera proposamen honen aurrean, halaber, aldi baterako langileen eta karrerako langileen (ezarritako epe leialak gainditzen dituzten Zerbitzu Batzordeetako aldi baterako gehiegikeriak jasan dituztenak eta, hala ere, gradua finkatzen ez dutenak) graduaren finkapena batera jorratzearen menpe zegoen, eta hori ez da egin.
Horrez gain, azpimarratu behar da, egia esan, Administrazioak lehendik ere erabakita zuela aurrera ateratzea bere proposamena, aurretik martxan zegoen eta "Akordio" honen printzipioak ezartzen dituen Gerentearen Zerbitzu Oharraren arabera.
Horrela, negoziazioa jadanik baldintzatuta zegoen horregatik, eta ez da lortu benetako akordiorik, aldi baterako funtzionarioen langileen interesak eta eskubideak kontuan hartuko zituena, bai eta karrera berriko funtzionarioenak ere (eta lehen aldi baterakoak zirenak), guk ulertzen dugun bezala.
Bereziki garrantzitsua zen guretzat gradu pertsonala kontserbatzeko printzipioa; horren arabera, talde eta eskala batean izandako maila finkatutzat eman behar zen, baita beste talde eta eskala batera sartuz gero ere, baldin eta eskalaren maila-tartean sartzen bazen, eta hala ez bazen, talde eta eskalaren gehiengoa, baldin eta horiek txikiagoak baziren. Kontuan hartuz aurretik aitortutako gradua mantentzen dela, baldin eta lortutako lanpostuaren maila baino bi maila goragokoa bada, ez du zentzurik berdina alderantziz, "behera", gertatzea.
Gaia grafikokiago azal dezakegu:
- A1, A2 eta C1 taldeetan, UPV/EHUn maila batzuk ditugu: 23tik 30era lehenengo kasuan, 21etik 25era bigarrenean, eta 18tik 22ra hirugarrenean.
- Araudiaren arabera, norbaitek 25. maila finkatu badu A1 taldean aldi baterako gisa, maila hori (gutxienekoa baino 2 gorago) bere horretan aitortuko zaio A1ean lanpostua lortzen badu.
- Baina A2an lortzen badu, 21era joan beharko du, talde eta eskala bera ez delako, nahiz eta ikus daitekeen bezala, 25. maila existitzen den A2an eta helmuga-osagarri bera suposatzen duen (ordainsari bera da).
- Bestalde, C1ean lanpostua lortzen badu, non ez dagoen 25. mailarik, 18ko gutxienekotik finkatzen hasi beharko du, taldearen gehiengoa (22) aitortzea aukeratu beharrean.
Hemen argitu beharra dago graduaren finkatzeak ordainsarietarako dagokion helmuga-osagarria kontserbatzea dakarrela. Ez gainerako ordainsari-kontzeptuak. Adibidez: 18ko gradua finkatuta aitortzen zaion eta 16ko lanpostu batera pasatzen den funtzionario batek 550,44 euro/hilabeteko helmuga-osagarria mantenduko luke, 16. mailari legokiokeen 485,67 euro/hilabetekoaren ordez. Hau da, 64,77 euro/hilabeteko aldea. Gainerako ordainsari-kontzeptuak, bai, 16. mailari dagozkionak lirateke.
Gai hau, nolanahi ere, garrantzi handikoa iruditzen zaigu langile ugari finkatu diren egoeran, baina kasu askotan talde eta eskala txikiagoetan. Diskriminatzailea iruditzen zaigu, eta ez du ordainsarietan aurrezteko beste zentzurik. Gainera, funtzionarioen eskubidea den karrera profesionalaren aurka egiten duela iruditzen zaigu, "anti-estimulu" bat osatuz.
Aurretik aitortuta ez zutenek, eskatu zutelako, gradua karrerako funtzionario gisa hartu dutenetik aurrera (eta ez lehenago) eragina izatea bezalako beste aurreikuspen batzuek ondorio negatiboak izango dituzte langile horientzat (adibidez, Zerbitzu Batzordeetarako balorazioetan), gure ustez horretarako inolako beharrik ez dagoenean, lehenago ere oficioz aitortu zitekeenean finkatutako gradua (eta ez eskaeraz).
Honen aurrean, berriro ere azpimarratzen dugu UPV/EHUko langileen karrera profesional horizontala garatzeko premia handia. Euskadiko Enplegu Publikoaren Koordinazio Batzordean, zeinaren parte den UPV/EHU, egoeraren berri emateko eskatu dugu, izan ere, bertan ezarri behar dira irizpide komunak Euskadiko administrazioetako gai honetarako, eta nolanahi ere Batzorde horren lana bultzatu dadila.
Hala ere, egia esan, UPV/EHUk bere karrera profesionala modu autonomoan gara dezake, Osakidetzak eta beste batzuek bere ezaugarriengatik jadanik egin duten bezala. Unibertsitatearen autonomiak ahalbidetzen du hori.
Eta gradu pertsonalari eta haren finkatzeari buruzko guztia araudi iragankorra da, hau garatu eta ezarri arte. Jadanik egin da, baita ere, beste Unibertsitate batzuetan, eta ulertzen dugu momentua dela hemen egiteko, funtzionamendu egokirako baldintza hobeak negoziatuz eta, batez ere, justuagoak, arrazoizkoak eta langileentzako zentzudunak.
Interesgarriak diren beste gai batzuk:
-
Administrazioan (gurea edo beste bat) zerbitzuengatik eszedentzian dagoen langilearen berriro sartzeko gaia ere jorratu zen, xehetasunetan sartu gabe bada ere. Hemen gertatzen dira, edo gerta daitezke, antza denez, distortsio batzuk berriro sartzeko baldintzei dagokienez, eta gai hau zehazki arautu nahi da, eta, ustez, ordena jakin bat jarri. Nolanahi ere, gogoratu nahi dugu honetan funtsezkoa dela berriro sartzeko eskaera arautzen duten lege-aurreikuspenak jarraitzea eta dagoen sarbide-prozesuetan parte hartzea, existitzen den lanpostu batera itzultzeko (ez baitago lanpostu-erreserbarik).
-
Bestelako gaietan, CCOOk berriro ere eskatu zuen gaixotasunagatiko bajaren ondorioz gozatu gabeko baimen, lizentzia eta konpentsazioei oporren tratamendu bera emateko, hau da, urte naturalaren amaieratik 18 hilabeteko epean gozatu ahal izatea, eta ez urte horretako 12/31n iraungitzea. Aurreikuspen hau diskriminatzailea da, eta ulertzen dugu, legezkotasunaren ikuspegitik, tratamendua esaten duguna izan behar dela, Lanaldiaren eta Ordutegiaren Zirkularrean jasotakoa kontuan hartu gabe. Hori Zerbitzu Ohar baten bidez, Argibide baten bidez edo, besterik gabe, "de facto" egin daiteke, eta hori eskatzen diogu Administrazioari, hark, oraingoz, ez digu erantzunik eman.
Era berean, aipatu genezake arratsaldeko lanaldia duen langileak jasaten duen diskriminazioa; konpentsazio bat baduela aitzakia hartuta, haien eskubideak murriztuta ikusten dituzte baja hartu behar dutenean, bajari dagozkion egunak berriro kalkulatzean.
Egoera horiek berez konpondu beharko lirateke, legezkoa izateagatik besterik gabe, eta hori eskatzen jarraituko dugu; nolanahi ere, egoera horiek modu zehatzean jasaten dituztenak animatzen ditugu CCOOrekin harremanetan jartzera, horiei amaiera emateko.
-
Azkenik, jakinarazi zitzaigun OPEaren ondorioz kaleratutako funtzionarioentzako kalte-ordainen ebazpenak sinatzeko daudela jadanik eta, beraz, berehalakoak direla; lan-kontratudunenak, berriz, sinatu aurreko fasean daudela, baina espero dela laster sinatzera pasa ahal izatea ere.
CCOO UPV/EHUko langileen defentsan!AFILIATU CCOO: ONDO DATORKIZU!!94 601 2437
ccooupv-bi@ehu.eus
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina