2023(e)ko urriaren 9(a), astelehena

TELELANA: GERENTZIAREN ANTIPODETAN

 TELELANA: GERENTZIAREN ANTIPODETAN

Joan den urriaren 5ean, osteguna, 2016ko pilotua ordezkatuko duen Telelaneko Akordio baten negoziazioari ekin genion berriro, mundu guztiak onartzen baitu zaharkituta geratu dela aspaldi.

Izan ere, lege- eta erregelamendu-berrikuntza batzuk daude, hala nola Eusko Jaurlaritzaren 113/2023 Dekretua, sektore publikoko langileentzako telelanari buruzkoa, UPV/EHU horren parte baita, 3/2022 Legea, Euskal Sektore Publikoari buruzkoa.

UPV/EHUk alegatu du dekretu hori ez zaiola aplikatzen, bere aplikazio-eremuan ez duelako Unibertsitatea berariaz aipatzen.

Guk ez dugu horrela ikusten, eta UPV/EHUri ere aplika dakiokeela uste dugu. Dekretu horrek ezartzen duen esparrua hobetu daitekeen arren, hemen proposatzen zaiguna baino askoz hobea da.

Hori gorabehera, uste dugu inkoherentea dela, erakunde publikoa den aldetik, UPV/EHU, nolanahi ere, 113/2023 Dekretuak euskal sektore publikorako "minimo" eta "oinarrizko" gisa ezartzen dituen irizpideetatik aldentzea. Irizpide horiek, gainera, Estatuko Administrazio Orokorrak, azkenean, dagokion erregulazioa onar dezakeenean erabiliko dituen irizpideen antzekoak dira. Hasierako bilera izanik, printzipio orokorrak jorratu ziren, eta berehala egiaztatu ahal izan genuen langileen eta Administrazioaren artean dagoen distantzia, telelanari buruzko kontzeptuetan eta nola arautu behar den.

CCOOk bere garaian hainbat alegazio eta gogoeta egin zituen Administrazioaren aurreko proposamenei buruz, orain egiten ari garenaren ildo beretik.
  • Bileran azaldu genuenez, guretzat behar-beharrezkoa da ikuspegia errotik aldatzea, batez ere telelanaren bidez zerbitzua ematea benetan arrunta delako. Horren ordez, Administrazioak "Plan pilotu" mugagabe moduko bat proposatzen jarraitzen digu, 2016ko hasierako 30 postuetatik 2027ko 100 postuetara igaro gaitezen. Zentzugabekeria.

Aitzitik, CCOOk esan du 113/2023 Dekretua eta, praktikan, beste erakunde batzuetan (aldundiak, udalak...) ikus ditzakegun gainerako araudiak abiapuntu dituen printzipio bera hartu behar dela: telelana daitekeen lanpostu orok telelana egiteko aukera izan behar duela. Ez da egia UPV/EHUn zerbitzua aurrez aurre ematen dela definizioz. Beraz, ezin dira plazak mugatu. Telelana uneren batean eskatu dutenek ondo dakite nagusiaren nahierara ari direla, eta nagusiak eskaera baimendu nahi duen ala ez, bai eta eskabidea lortzeko "puntu" nahikoak izateko prest dauden ere, baldin eta aldez aurretik horretarako baimena ematen badiete.

Horren ondorioz, telelangarriak diren postu asko telelanatzen dira, eta, egia esan, ez litzateke arazorik egongo.

  • Telelana egin dezaketen lanpostuen katalogoa egin behar da (edo ez), segurtasun juridikoarekin, UPV/EHUko langileek eta haien nagusi hierarkikoek aldez aurretik jakin dezaten zerbitzua emateko aukera dutela, gainerako lanaldi modalitateekin gertatzen den bezala.

  • Bestalde, uste dugu telelana edozein unetan eskatu ahal izango dela, deialdi irekian. Are gehiago, proposatu dugu telelanaren modalitate bat egotea oporraldietarako (adibidez, unitate askotan presentzialtasun-premia txikiagoa egon daiteke).

  • Unitate bakoitzean beharrezkoa den gutxieneko presentzialtasun-maila aztertu behar da, eta horrek bakarrik mugatu beharko luke telelaneko plazen kopurua. Baina proposamenean, guretzat zentzurik ez duen % 50etik abiatzen da: gutxiago edo gehiago izan daiteke.

  • Horrekin lotuta, bileran aipatu zen, halaber, mugatu egin behar direla une jakin batean telelana ukatzea eragin dezaketen "zerbitzuaren beharrak". Salbuespenezkoak eta objektiboak izan beharko lukete, inola ere ez arbitrarioak.

  • Administrazioaren proposamenean, "urruneko lanaren bidezko lanaldi malgua" izeneko prestazioa arautzeko atal bat zegoen, ezaugarri mugatukoa (asteko egun bakarra, unitateko % 80ko presentzialtasuna...). CCOOren iritziz, gai hori, berez telelana ez dena, aparte jorratu behar da, eta horregatik ez dugu komentatuko. Ez dugu, halaber, benetako telelana berritasun baten truke aldatzeko tranpan eroriko. Berrikuntza hori, nolanahi ere, osagarria edo salbuespenezkoa izango da. Ez du zentzurik modalitate hau hemen agertzea, plaza-mugarik gabe, telelana oparitzen den bitartean.

Aipatutakoaz gain, beste alegazio batzuk egin genituen idatziz, zehatzagoak, lanaldi honetako prestazio-baldintzak hobetzeko eta hainbat muga ezabatzeko. Hala ere, arestian azaldutako printzipioak onartzen diren edo ez kontuan hartuta, ikusiko dugu horretan sar gaitezkeen edo proposamen osoari EZETZ eman behar diogun.

CCOOk telelana Administrazio moderno bati dagokion moduan arautzea eskatzen jarraituko du, bikaintasunekoa dela baitio, baina ez lan-baldintzei dagokienez.

 

 

 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina