2024(e)ko irailaren 20(a), ostirala

UPV/EHU INGURUMEN INFLUENCER

UPV/EHU INGURUMEN INFLUENCER

 

UPV/EHUn lan egiten dugunok Campusa aldizkarian Mugikortasunaren Europako Astea iragarrita ikusi ahal izan dugu. CRUEk berdintasunari buruz egindako saioan errektorea parafraseatuz, badirudi ingurumen-influencer ere bagarela!




Nahiz eta egia den efemeridearekin programatutako jarduera multzo bat iragartzen dela, interesa izan dezaketenak eta parte-hartzaileen kontzientziazio-lan zintzoa islatzen dutenak, praktikan, ezer gutxirako balio dute UPV/EHUren garraioko eta ingurumeneko egiturazko arazoak konpontzeko.

Errektoreak, hauteskunde-programan, gai horrekin lotutako puntu bakarrean, helburu hau proposatu zuen:

10. Jarduera akademiko guztietan ingurumen-eragina murriztea, eta, horretarako, klima- aldaketarekiko kontzientziatzen eta hura  geldiarazteko ohitura berriak hartzen laguntzea.


2024an: Inprimatzen diren agirien kopurua % 50 murriztea eta CO2-aren isurpen-tasa txikiagoak dituzten garraiobideen erabilera sustatzea.


Ikusitakoa ikusita, CCOOk jakin nahi luke zein izan diren errektoretza-talde honek abian jarri dituen neurriak eta zein izan diren eraginkorrak. Kontuak egiteko garaia da, sindikatu honek ikusi baitu helburu hori lortzeko ezinbesteko neurriak oraindik ez direla ezarri edo, zuzenean, baztertu egiten direla. Adibidez:

 


1- Telelana:

Telelana egiten duten TEKAZELen ehunekoa % 3koa da, Europako estandarretatik oso urrun, Bulgaria eta Errumania bezalako herrialdeetan, komunikatu honetan azaldu dugun bezala [1]. Neurri hori, zalantzarik gabe, oso eraginkorra da lanpostura egin behar ez diren joan-etorriak murrizteko, bereziki, campus arteko joan-etorriak murrizteko. Gainera, neurri horrek bizi-kalitatea, kontziliazioa eta erantzunkidetasuna hobetzea ere ekarriko luke.

Errektoretza-taldeak kalkulatu al du UPV/EHUk zenbat isuri aurreztu ahal izango lituzkeen atmosferara, telelana egin dezaketen langile guztiek? Ez da zaila kalkulua egitea, eta hori egitera eta aintzat hartzera animatzen ditugu.

Pentsatu al da zenbat in itinere istripu saihestuko liratekeen lanaldi mota horrekin, eta langileen osasunaren hobekuntzan zenbaterainoko eragina izango lukeen, joan-etorrietako arriskuak murriztean eta etxetik lanera joateko denbora murriztean?

2- Ikastetxeen itxierak ezartzea:

Udako itxiera hauek negoziaziorik eta konpentsaziorik gabe inposatu zaizkigu, zentzugabeak dira. "Hegoaldeko" unibertsitate honetan energia aurreztea baino gehiago, langileen oporrak izorratzea, kontziliazioa oztopatzea eta langileen lan-baldintzak okertzea lortzen du. Mesedez, amaiera eman zentzugabeko neurri horri, gai hau serio hartu duten estatuko beste unibertsitate batzuk egiten ari diren modu berean [2].

3- Garraio publikoaren eskasia:

Aski ezaguna da campusetara garraio publikoan iristeko zailtasuna, eta, batez ere, Leioako campusera joateko zailtasuna; izan ere, han mendian egonda, ez dago garraio-azpiegitura sendorik, batez ere irakaskuntza amaitzen den aldietan, garraio publikoan hara iristea ezinezkoa denean. Campusen arteko garraioan ere arazoak daude, eta CCOOk arazo horiek konpontzen laguntzeko ahalegina egin du [3].

4- Segurtasunik eza campusetarako sarbidean:

Bereziki, Leioako campusetik gertu, ez baitago bizikletaz, patinetez eta bestelako garraio iraunkorrez garraiatzeko sarbide segururik.

5- Lanaldia murriztea:

CCOO lanaldia murriztea defendatzen ari da, soldata mantenduz, adibidez, 4 eguneko astea ezarriz. Neurri horrekin bakarrik saihestuko litzateke egunero lanpostura egiten diren lekualdaketen % 20.

 Ez dugu neurri gehiago azaltzen ez errepikatzeagatik, CCOOk 2022an proposamen serio bat egiteko lana hartu baitzuen, Ukrainako gerraren ondoriozko energia-krisiaren testuinguruan. Hala ere, errektoretza-taldeak, bere estiloari leial, ez zuen gure proposamenak eztabaidatu edo negoziatu nahi izan [4].

Egiaztatu ahal izan dugunez, errektoretza-talde horrek hartutako neurriak gehiago joan dira UPV/EHUko langileen lan-baldintzak okertzera, ingurumena zaintzera baino. Energia aurreztea eta gure baldintzak hobetzea bateratu egin daitezke!

Politika osoa geratzen da ibilgailu pribatua partekatzeko eskatzean, langileen kontziliazioa are gehiago baldintzatuz? Edo auto elektrikoak erosteko? Eta, kasu horretan, izango al ditugu egunen batean legez ezartzen diren kargagailu elektriko nahikoak, haien helburua enpresa elektrikoen negozioa izan gabe? Mugikortasunaren Europako Astean paripe bat antolatzea al dago irtenbidea benetan eraginkorrak diren neurririk gabe? Ez dugu uste!


Jarrai gaitzazu X-n! 
CCOO UPV/EHUko langileen defentsan!
AFILIATU CCOO: ONDO DATORKIZU!!
 94 601 2437
ccooupv-bi@ehu.eus
 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina