UPV/EHU INGURUMEN INFLUENCER
UPV/EHUn
lan egiten dugunok Campusa aldizkarian Mugikortasunaren Europako Astea
iragarrita ikusi ahal izan dugu. CRUEk berdintasunari buruz egindako
saioan errektorea parafraseatuz, badirudi ingurumen-influencer ere
bagarela!
Nahiz
eta egia den efemeridearekin programatutako jarduera multzo bat
iragartzen dela, interesa izan dezaketenak eta parte-hartzaileen
kontzientziazio-lan zintzoa islatzen dutenak, praktikan, ezer gutxirako
balio dute UPV/EHUren garraioko eta ingurumeneko egiturazko arazoak
konpontzeko.
Errektoreak, hauteskunde-programan, gai horrekin lotutako puntu bakarrean, helburu hau proposatu zuen:
10. Jarduera akademiko guztietan ingurumen-eragina murriztea, eta, horretarako, klima- aldaketarekiko kontzientziatzen eta hura geldiarazteko ohitura berriak hartzen laguntzea.
2024an: Inprimatzen diren agirien kopurua % 50 murriztea eta CO2-aren isurpen-tasa txikiagoak dituzten garraiobideen erabilera sustatzea.
Ikusitakoa
ikusita, CCOOk jakin nahi luke zein izan diren errektoretza-talde honek
abian jarri dituen neurriak eta zein izan diren eraginkorrak. Kontuak
egiteko garaia da, sindikatu honek ikusi baitu helburu hori lortzeko
ezinbesteko neurriak oraindik ez direla ezarri edo, zuzenean, baztertu
egiten direla. Adibidez:
1- Telelana:
Telelana
egiten duten TEKAZELen ehunekoa % 3koa da, Europako estandarretatik oso
urrun, Bulgaria eta Errumania bezalako herrialdeetan, komunikatu honetan
azaldu dugun bezala
[1]. Neurri hori, zalantzarik gabe, oso eraginkorra
da
lanpostura egin behar ez diren joan-etorriak murrizteko, bereziki,
campus arteko joan-etorriak murrizteko. Gainera, neurri horrek
bizi-kalitatea, kontziliazioa eta erantzunkidetasuna hobetzea ere
ekarriko luke.
Errektoretza-taldeak kalkulatu al du UPV/EHUk
zenbat
isuri aurreztu ahal izango lituzkeen atmosferara, telelana egin
dezaketen langile guztiek? Ez da zaila kalkulua egitea, eta hori egitera
eta aintzat hartzera animatzen ditugu.
Pentsatu al da zenbat
in
itinere istripu saihestuko liratekeen lanaldi mota horrekin, eta
langileen osasunaren hobekuntzan zenbaterainoko eragina izango lukeen,
joan-etorrietako arriskuak murriztean eta etxetik lanera joateko denbora
murriztean?
2- Ikastetxeen itxierak ezartzea:
Udako
itxiera hauek negoziaziorik eta konpentsaziorik gabe inposatu zaizkigu,
zentzugabeak dira. "Hegoaldeko" unibertsitate honetan energia aurreztea
baino gehiago, langileen oporrak izorratzea, kontziliazioa oztopatzea
eta langileen lan-baldintzak okertzea lortzen du. Mesedez,
amaiera eman
zentzugabeko neurri horri, gai hau serio hartu duten estatuko beste
unibertsitate batzuk egiten ari diren modu berean [2].
3- Garraio publikoaren eskasia:
Aski
ezaguna da campusetara garraio publikoan iristeko zailtasuna, eta,
batez ere, Leioako campusera joateko zailtasuna; izan ere, han mendian
egonda, ez dago garraio-azpiegitura sendorik, batez ere irakaskuntza
amaitzen den aldietan, garraio publikoan hara iristea ezinezkoa denean.
Campusen arteko garraioan ere arazoak daude, eta
CCOOk arazo horiek
konpontzen laguntzeko ahalegina egin du
[3].
4- Segurtasunik eza campusetarako sarbidean:
Bereziki,
Leioako campusetik gertu, ez baitago bizikletaz, patinetez eta
bestelako garraio iraunkorrez garraiatzeko sarbide segururik.
5- Lanaldia murriztea:
CCOO
lanaldia murriztea defendatzen ari da, soldata mantenduz, adibidez, 4
eguneko astea ezarriz. Neurri horrekin bakarrik saihestuko litzateke
egunero lanpostura egiten diren lekualdaketen % 20.
Ez
dugu neurri gehiago azaltzen ez errepikatzeagatik, CCOOk 2022an
proposamen serio bat egiteko lana hartu baitzuen, Ukrainako gerraren
ondoriozko energia-krisiaren testuinguruan. Hala ere,
errektoretza-taldeak, bere estiloari leial, ez zuen gure proposamenak
eztabaidatu edo negoziatu nahi izan [4].
Egiaztatu ahal izan dugunez, errektoretza-talde horrek hartutako neurriak gehiago joan dira UPV/EHUko langileen lan-baldintzak okertzera, ingurumena zaintzera baino. Energia aurreztea eta gure baldintzak hobetzea bateratu egin daitezke!
Politika osoa geratzen da ibilgailu pribatua partekatzeko eskatzean, langileen kontziliazioa are gehiago baldintzatuz? Edo auto elektrikoak erosteko? Eta, kasu horretan, izango al ditugu egunen batean legez ezartzen diren kargagailu elektriko nahikoak, haien helburua enpresa elektrikoen negozioa izan gabe? Mugikortasunaren Europako Astean paripe bat antolatzea al dago irtenbidea benetan eraginkorrak diren neurririk gabe? Ez dugu uste!
Jarrai gaitzazu X-n!
CCOO UPV/EHUko langileen defentsan!AFILIATU CCOO: ONDO DATORKIZU!! 94 601 2437
ccooupv-bi@ehu.eus
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina