2023(e)ko maiatzaren 4(a), osteguna

SAILAK ANTOLATZEKO ETA LANPOSTUAK ATXIKITZEKO EDak

SAILAK ANTOLATZEKO ETA LANPOSTUAK ATXIKITZEKO EDak

 

Unibertsitate Ministerioak bi dekretu berri proposatu ditu, unibertsitate-sisteman nahasmena sortzen dutenak, unibertsitateen autonomiari eragiten diotenak eta onartu berri den HALarekin bat ez datozenak.


Unibertsitate Ministerioak, partaidetza publikorako duen gunean, bi zirriborro argitaratu ditu:
 
  • Real Decreto por el que se establecen los ámbitos de conocimiento a efectos de la adscripción de los puestos de trabajo del profesorado universitario
  • Real Decreto por el que se regula la organización de los Departamentos universitarios
Hainbat arrazoi direla medio, CCOOk testu horiek kentzea eta sindikatuekin negoziatzea proposatu du, edukiak unibertsitateko plantillen lan-baldintzei eragiten baitie.


Ezagutza-esparruen Errege Dekretua

Unibertsitateko irakasleen lanpostuak atxikitzeko jakintza-eremuak ezartzen dituen Errege Dekretuari dagokionez, CCOOk uste du ezagutza-eremuaren kontzeptuaren definizio nahasia ezartzen dela, azalpen gehiagorik ezean nahiko arbitrarioa dirudien zerrenda bat baino ez adieraziz. Gainera, harremana ez da osoa, eta eremuak modu desberdinean ezartzen ditu, zehaztasun handiz kasu batzuetan, eta modu bateratzaile eta asistematikoan beste batzuetan.

Proposamen horren bidez, irakasleen lanpostuak atxikitzeko egungo arloak aldatu dira, hainbat jakintza-arlo biltzen dituzten eremu berrien ordez. Berehalako ondorio gisa, eta irakasgaiak jakintza-arloetara atxikita daudenez, horrek lan-baldintzak kualitatiboki aldatzea dakar, irakasleek eman beharreko irakasgaiak nabarmen zabaltzen baitira. Gure ustez, irakaskuntza-gaitasunak zabaltzea ez da koherentea ebaluazio- eta egiaztapen-prozesuetarako ezagutza-arloak mantentzearekin eta espezialitateak sarbide-lehiaketetan sartzearekin; izan ere, prozesu horiek irakasleen irakaskuntza- eta ikerketa-gaitasuna egiaztatu zaien gaiak zehazten dituzte. Arloen eta, beraz, irakaskuntza-mandatuaren berrantolaketa artifizial horrek eragin zuzena du lan-baldintzetan, eta negoziatu egin behar da.

Bestalde, Errege Dekretuak bost kontzeptu ezartzen eta aipatzen ditu (ezagutza-eremuak, ezagutza-arloa, ezagutza-adarrak, arlo eta arlo zientifikoak eta azterketa-eremuak), definizio argirik zehaztu gabe eta kontzeptuen arteko desberdintasunak aipatu gabe. Panorama nahasi samar bat argitu beharrean, badirudi kontrako norabidean egiten dela aurrera.

Beraz, CCOOk uste du ez direla beharrezkoak Ministerioak proposatutako aldaketak; izan ere, gaur egun, irakasleekin lotutako titulazioei, adarrei eta ezagutza-arloei eta haien karrera akademikoaren garapenari lotutako ezagutza-eremuen definizio argia dago, bai eta ikerkuntzarekin eta transferentziarekin lotutako arlo eta arlo zientifikoei ere. Errege Dekretuen proiektu honek ez du arazorik konpontzen: aitzitik, nahasmena sortzen du unibertsitate-sistemaren egitura-antolaketari buruzko kontzeptu estandarizatuen eta barneratuen eta bertako langileen artean.
 

Sailak antolatzeko RD:

Unibertsitate-sailen antolamendua arautzen duen Errege Dekretuari dagokionez, CCOOk uste du erregulazio bat ezarri nahi duela sailen gutxieneko tamainari dagokionez, Hiri Antolaketako Lege Organikoan zehaztu ez dena, Espainiako unibertsitateen espezifikotasuna kontuan hartzen ez duena eta haien autonomia mugatzen duena. Aurkeztutako proposamena ez dator bat onartu berri den Hiri Antolaketako Lege Organikoarekin, eta ulertezina da unibertsitateei askatasun osoa uztea erabaki duen ministerioak berak sailen ezaugarriak dekretu bidez arautu nahi izatea orain.

Errege Dekretuaren proiektuan jasotzen diren kopuruak arbitrarioak dira (lanaldi osoko doktoregoko irakasle eta ikertzaileen 35 eta 50 kide artean), baina ez dira argitzen zifra horien arrazoiak, eta, bestalde, neurriz kanpokoak dirudite. Gainera, adierazi da sailetan irakasle eta irakasle arduradunak egongo direla, kidetasun-ezaugarri akademikoak dituztenak, baina horrek zer esan nahi duen ez dago argi. Errege Dekretuan ez da kontuan hartzen beste kolektibo batzuen parte-hartzea: doktore ez diren irakasleak eta ikertzaileak, lanaldi partzialeko irakasle eta ikertzaileak, kudeaketako eta administrazioko eta zerbitzuetako teknikariak eta ikasleak.

CCOOren ustez, ulertezina da, datozen urteetan ahalegin handia egingo duen HLOra egokitzeko prozesuan murgilduta dauden Unibertsitateak izanik, orain sailen berregituraketa planteatzea, unibertsitatearen autonomiaren aurka doala uste baitugu.

Sailaren egiturak unibertsitateko plantilletan duen eragin handia dela eta (irakaskuntza-dedikazioa, sustapena eta egonkortzea), proposatutako araudiak lanaren antolaketari eragiten dio eta negoziazio kolektiboaren xede izan behar da.

Lehendik ere badugu esperientzia desatsegin bat UPV/EHUn, CCOOk prozesuan zehar negoziaziorik ez zegoela salatu baitzuen, eta, azkenean, sail batzuetako kasuak auzitegietara eraman zituen. Egoki deritzogu ahal dugun guztia egiteari, langileei berriro antzeko prozesurik ez egiteko.



Arrazoi horiengatik guztiengatik, CCOOk:

1- Unibertsitate Ministerioari dei egiten diogu bi proposamen horiek erretiratzeko eta behar bezala ezarritako Unibertsitateen Mahai Sektorial batean negoziazio-prozesua irekitzeko.

2- UPV/EHUko errektoretza-taldeari konpromisoak har ditzala eskatzen diogu, hala nola, irakaskuntzaren ondorioetarako arloak mantentzea eta, irakaskuntzaren intereserako, ED horiek kentzeko eska dezala ordezkaritza duen eremuetan, hala nola CRUEn edo G-9 taldean.

3- UPV/EHUko gainerako indar sindikalei norabide berean arraun egiteko eskatzen diegu, zentzugabekeria hori gelditu ahal izateko.

4- Lan-arloko ondorioez haratago, ohartarazi behar dugu pertsonen arteko gatazkak sor daitezkeela sailen balizko berrantolaketaren ondorioz, eta UPV/EHUk gaur egun ezin dituela kudeatu. Are gehiago, kontuan hartuta administrazioak unibertsitateko bizikidetzari buruz bidali digun erregelamendu-proposamena, ohar honetan aipatu duguna.



CCOO IIPen defentsan!AFILIATU CCOO: ONDO DATORKIZU!!
 
94 601 2437
ccooupv-bi@ehu.eus



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina