TEKAZELa IZATEAREN GARRANTZIA
Atzo,
otsailaren 11n, bilera bat izan genuen Javier Varona gerentearekin eta
Beatriz Urrutia Pertsonaleko gerenteordearekin, bi aldeen interesekoak
diren eta TEKAZELekin zerikusia duten hainbat gairi buruzko iritziak
aldatzeko. Bilera giro adeitsuan igaro zen, eta horren ondorioz,
UPV/EHUko TEKAZELerako planteatzen ditugun gure proposamen edo aldarrikapen
orokorrenetako puntu batzuk garatu nahi ditugu.
UPV/EHUko TEKAZELen LANAREN BALIOA HANDITZEA
UPV/EHUko CCOOren Atal Sindikaletik, gure Teknikarientzat, Kudeaketa, Administrazio eta Zerbitzuentzat oso garrantzitsua den alderdi bati buruzko atariko azterketa konparatiboa egin dugu: soldata.
Esan bezala, atariko azterketa horretatik, batez ere erakundeen artean egon daitekeen baldintza-aldakortasun handiagatik eta, horrekin batera, plazen eta lanpostuen arteko konparazio posibleetatik, oinarrizko ondorio batzuk atera ahal izan ditugu.
Hain zuzen ere, Eskalen eta mailen araberako ordainsariak alderatuz gero (kasu batzuetan, dagozkien mailen arteko aldeak, osagarri jakin batzuk dauden ala ez, talde batzuetan soldata-tarte bat egotea eragiten dutenak eta abar alde batera utzita), UPV/EHUko TEKAZEL funtzionarioa Euskadiko zenbait erakunde garrantzitsutan okerren ordaindutakoen artean dago, ikuspegi orokor batean.
Taula honetan, funtzionario konparagarrien urteko ordainsari gordinak ageri dira. Kontuan izan behar da, aipatutako aldakortasuna dela eta, eskuragarri dauden urkilen edo mailen minimoak hartu ditugula beti:
UPV/EHUko CCOOren Atal Sindikaletik, gure Teknikarientzat, Kudeaketa, Administrazio eta Zerbitzuentzat oso garrantzitsua den alderdi bati buruzko atariko azterketa konparatiboa egin dugu: soldata.
Esan bezala, atariko azterketa horretatik, batez ere erakundeen artean egon daitekeen baldintza-aldakortasun handiagatik eta, horrekin batera, plazen eta lanpostuen arteko konparazio posibleetatik, oinarrizko ondorio batzuk atera ahal izan ditugu.
Hain zuzen ere, Eskalen eta mailen araberako ordainsariak alderatuz gero (kasu batzuetan, dagozkien mailen arteko aldeak, osagarri jakin batzuk dauden ala ez, talde batzuetan soldata-tarte bat egotea eragiten dutenak eta abar alde batera utzita), UPV/EHUko TEKAZEL funtzionarioa Euskadiko zenbait erakunde garrantzitsutan okerren ordaindutakoen artean dago, ikuspegi orokor batean.
Taula honetan, funtzionario konparagarrien urteko ordainsari gordinak ageri dira. Kontuan izan behar da, aipatutako aldakortasuna dela eta, eskuragarri dauden urkilen edo mailen minimoak hartu ditugula beti:
Beste administrazio batzuetako urkilaren gutxieneko soldatak
Ikus
daitekeenez, UPV/EHUko TEKAZELek beste erakunde batzuetan baino 2.000
€eta 10.000 €arteko gordin gutxiago jasotzen ditu urtean.
Laneko Medikuaren figurara mugatuz gero, koadroa honako hau izango litzateke:
Kasu honetan, 3.000 €-tik 20.000 €-ra bitarteko soldata-aldea ikus dezakegu.
Hori, soldatari dagokionez soilik, lan-baldintzekin lotutako beste kontu batzuk kontuan hartu gabe.
Guretzat, horrek esan nahi du, aldarrikatzen dugun bezala, lanpostuen balorazio orokor bat egin behar dela, mailen ordainsaria handitzeaz gain, hainbat lanposturi ematen zaizkienak ere berregokitu behar direla, dauden tarteen barruan maila ahal den neurrian handitzeko. Ez dira soilik 13., 14. eta 15. maila baxuenak, gaur egungo errektoretza-taldeak hauteskunde-kanpainan agindu bezala, baizik eta guztiak.
Gogoratu behar da OSLUk unibertsitate publikoen finantzaketa BPGren % 1era igo zuela, eta hori bete egin behar dela. Finantzaketa orokor horretaz gain, finantzaketa gehigarri bat ezartzen du beste gai batzuei erantzuteko, hala nola hizkuntza-berezitasunari. Finantzaketa gehigarri hori baliatu behar da euskararen prestakuntzarako eta erabilerarako politika eta plan eraginkorrak ezartzeko, indarrean dagoen legeriaren arabera, irakaskuntza eta arreta bi hizkuntza ofizialetan bermatzeko, eta, aldi berean, herritarren enplegu publikora iristeko eskubideak errespetatzeko eta irakaskuntza- eta ikerketa-talentua erakartzeko eta atxikitzeko neurriak hartzeko.
Soldata-hobekuntza ez da justizia-kontua soilik; aitzitik, beharrezkoa da Prebentzio Zerbitzuarekin osasun-arloan ditugun arazo larriak konpontzeko, guztiok baitakigu hori, eta premiazkoa da lehenbailehen konpontzea; izan ere, UPV/EHUren aldetik osasunaren kontrola eta jarraipena egiten duten langile guztien eskubidea da.
Hori, soldatari dagokionez soilik, lan-baldintzekin lotutako beste kontu batzuk kontuan hartu gabe.
Guretzat, horrek esan nahi du, aldarrikatzen dugun bezala, lanpostuen balorazio orokor bat egin behar dela, mailen ordainsaria handitzeaz gain, hainbat lanposturi ematen zaizkienak ere berregokitu behar direla, dauden tarteen barruan maila ahal den neurrian handitzeko. Ez dira soilik 13., 14. eta 15. maila baxuenak, gaur egungo errektoretza-taldeak hauteskunde-kanpainan agindu bezala, baizik eta guztiak.
Gogoratu behar da OSLUk unibertsitate publikoen finantzaketa BPGren % 1era igo zuela, eta hori bete egin behar dela. Finantzaketa orokor horretaz gain, finantzaketa gehigarri bat ezartzen du beste gai batzuei erantzuteko, hala nola hizkuntza-berezitasunari. Finantzaketa gehigarri hori baliatu behar da euskararen prestakuntzarako eta erabilerarako politika eta plan eraginkorrak ezartzeko, indarrean dagoen legeriaren arabera, irakaskuntza eta arreta bi hizkuntza ofizialetan bermatzeko, eta, aldi berean, herritarren enplegu publikora iristeko eskubideak errespetatzeko eta irakaskuntza- eta ikerketa-talentua erakartzeko eta atxikitzeko neurriak hartzeko.
Soldata-hobekuntza ez da justizia-kontua soilik; aitzitik, beharrezkoa da Prebentzio Zerbitzuarekin osasun-arloan ditugun arazo larriak konpontzeko, guztiok baitakigu hori, eta premiazkoa da lehenbailehen konpontzea; izan ere, UPV/EHUren aldetik osasunaren kontrola eta jarraipena egiten duten langile guztien eskubidea da.
KARRERA PROFESIONAL HORIZONTALA
UPV/EHUn TEKAZELen Karrera Profesional Horizontala arautzeko premia ere planteatu
dugu. Alderdi hori baldintzatuta dago Eusko Jaurlaritzak, "Euskadiko
Enplegu Publikoaren Koordinazio Batzordeak horri buruz adierazitako
irizpideen arabera, garapen profesionalari eta jardunaren ebaluazioari
buruzko erregelamendu bat egin beharko duelako, Euskal Enplegu
Publikoari buruzko abenduaren 1eko 11/2022 Legeak adierazten duen
bezala, EAEko administrazio publiko guztientzat komunak eta homogeneoak
diren garapen profesionalerako beren ereduak definitu beharko dituzten
irizpideak baliozkotzeko".
Izan ere, UPV/EHU Koordinazio Batzorde
horretako kide da, eta, horregatik, ildo horretan arduraz lan egiteko
eskatu dugu, eta nola egiten duen eta zer irizpide helarazteko asmoa
duen edo zein irizpide hartzen diren jakinarazteko, langileen ordezkari
gisa, ulertzen ditugun negoziaziorako ekarpenak eta proposamenak egin
ahal izateko, hori guztia hobetu ahal izateko.
Karrera
Profesional Horizontalak garrantzi handia du, eta TEKAZELen jarduna eta
gaikuntza behar bezala aintzatestea dakar. Horretarako,
ordainsari-osagarri batzuk esleitzen zaizkio, denboran elkarren segidako
tarte batzuk gainditzeagatik, lanpostuan bertan soldata aurreratzea
ahalbidetzen dutenak, eta meritua izan daiteke beste prozesu batzuetan,
hala nola barne-sustapenean.
Kontuan hartuta OSLUek Karrera
Profesional Horizontaleko sistema bat izateko betebeharra ezartzen
duela, eta TREBEPek, berriz, jarduna ebaluatzeko betebeharra ere ezartzen
duela, argi geratzen da zein premiazkoa eta beharrezkoa den gai
horretan aurrera egitea. Estatuko hainbat unibertsitate publikok
araututa daukate jada, eta Deustuko Unibertsitateak ere horrelako
sistema bat proposatu du bere langileentzat!
TEKAZEL/IIP RATIOA IGOTZEA
Horrekin
batera, azpimarratzen dugu beharrezkoa dela (errektore izateko
hautagaitzaren hauteskunde-programan konprometitua) TEKAZEL postuak
handitzea UPV/EHUko TEKAZEL/IIP ratioa igotzeko, Estatuko baxuena baita.
Egoera hori jasanezina da, eta, gainera, kudeaketa-arazo ugari eragiten
ditu, baita UPV/EHUren helburuak lortzeko ere, baina, batez ere,
gainkarga eta presioa dakarkie askotan langileei, eta, ondorioz, laneko
eta buruko osasun-arazoak eta beste arazo batzuk izaten dituzte,
gehiegitan.
Ildo horretan, TEKAZELek 2024 eta 2023 urteetan
egindako gehiegizko ordutegiei buruzko txostena eskatu dugu, baita aldi
berean baimendutako eta egindako aparteko orduei buruzkoa ere.
Horretarako, Rodasek dituen arazo tekniko jakin batzuk konpontzeko zain
gaude, baina, nolanahi ere, ikusi nahi dugu zer neurritan eragiten duen
problematika horrek langile guztiek benetan egiten duten lanaldian, eta,
beharbada, zerbitzu jakin batzuetan, egoera okerragoan eta
langile-premia handiagoarekin.
LANALDIA, ORDUTEGIA ETA TELELANA
Lanaldi eta Ordutegiari buruzko Zirkularrean egin beharreko egokitzapenei buruzko negoziazioaren barruan, udako, Aste Santuko eta Gabonetako itxierak kentzeaz gain, Administrazioak planteatzen duen bezala, telelanari buruz negoziatzeko gure proposamena helarazi dugu berriro ere, Eusko Jaurlaritzaren indarreko araudia eta beste batzuk oinarri hartuta, eta "lanpostu telelangarria" kontzeptutik abiatuta, beraz, langile guztiei irekita dago beste lanaldi modalitate bat bezala, eta ez soilik pertsona kopuru oso mugatu bati, hainbat ikuspuntutatik eztabaidagarriak diren baremo batzuen arabera. Lanpostuen ezaugarri hori LPZn jaso beharko litzateke, eta langileek eskubidea izan behar dute beren lanaldia modalitate horretan egiteko, nahi izanez gero.
Bestalde, "urruneko lana" deiturikoa arautzea planteatu zitzaigun, telelana ez den beste kontzeptu bat, modalitate hori aldian behin ahalbidetzeko, sortutako premien aurrean edo egoera jakin batzuetan. Ez diogu horri aurka egiten, baina ez dugu nahastu behar, diogun bezala.
Kontziliazio eta Erantzunkidetasun Plan bati buruzko gure proposamena ere landu dugu, UPV/EHUren Gizarte Erantzukizunaren zati gisa ulertuta, eta hemen malgutasuna eta lanaldi-egokitzapenak bezalako alderdiak eta beste batzuk, urruneko lan hori (telelana ez dena), Berdintasun Planarekin lotutako alderdiak barne hartuta.
Era berean, deskonexio digitalerako eskubidea arautzea edo, gutxienez, indarrean dagoen legediaren arabera aplikatzea eskatu dugu.
Proposamen eta errebindikazio horien guztien helburua UPV/EHUko TEKAZELen lan-baldintzak duintzea eta hobetzea da, ordainsariak barne. Izan ere, gure ustez, denbora asko darama TEKAZELek errektoretza-taldeen lehentasunetan baztertuta, unibertsitate honen funtzionamenduan duen garrantzia gorabehera.
Lanaldi eta Ordutegiari buruzko Zirkularrean egin beharreko egokitzapenei buruzko negoziazioaren barruan, udako, Aste Santuko eta Gabonetako itxierak kentzeaz gain, Administrazioak planteatzen duen bezala, telelanari buruz negoziatzeko gure proposamena helarazi dugu berriro ere, Eusko Jaurlaritzaren indarreko araudia eta beste batzuk oinarri hartuta, eta "lanpostu telelangarria" kontzeptutik abiatuta, beraz, langile guztiei irekita dago beste lanaldi modalitate bat bezala, eta ez soilik pertsona kopuru oso mugatu bati, hainbat ikuspuntutatik eztabaidagarriak diren baremo batzuen arabera. Lanpostuen ezaugarri hori LPZn jaso beharko litzateke, eta langileek eskubidea izan behar dute beren lanaldia modalitate horretan egiteko, nahi izanez gero.
Bestalde, "urruneko lana" deiturikoa arautzea planteatu zitzaigun, telelana ez den beste kontzeptu bat, modalitate hori aldian behin ahalbidetzeko, sortutako premien aurrean edo egoera jakin batzuetan. Ez diogu horri aurka egiten, baina ez dugu nahastu behar, diogun bezala.
Kontziliazio eta Erantzunkidetasun Plan bati buruzko gure proposamena ere landu dugu, UPV/EHUren Gizarte Erantzukizunaren zati gisa ulertuta, eta hemen malgutasuna eta lanaldi-egokitzapenak bezalako alderdiak eta beste batzuk, urruneko lan hori (telelana ez dena), Berdintasun Planarekin lotutako alderdiak barne hartuta.
Era berean, deskonexio digitalerako eskubidea arautzea edo, gutxienez, indarrean dagoen legediaren arabera aplikatzea eskatu dugu.
Proposamen eta errebindikazio horien guztien helburua UPV/EHUko TEKAZELen lan-baldintzak duintzea eta hobetzea da, ordainsariak barne. Izan ere, gure ustez, denbora asko darama TEKAZELek errektoretza-taldeen lehentasunetan baztertuta, unibertsitate honen funtzionamenduan duen garrantzia gorabehera.
Informazio-iturriak:
https://www.bilbao.eus/opendata/catalogo/dato-retribuciones-funcionarios-2023
Bilboko Udala- Gasteizko Udala
https://irekia.araba.eus/es/-/ordainsariak Bizkaiko Foru Aldundia
https://irekia.araba.eus/es/-/informacion-sobre-el-person-1 RPT de DFA 30/06/2024
- Bilboko Udaletik eta BFAtik eta GFAtik lortutako datuak
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina