KONTZILIAZIOAK ITXARON DEZAKE
2018an, Berdintasunerako Zuzendaritzak UPV/EHUren III. Berdintasun Plana (2019-2022) egin zuen. Plan horrek hainbat ekintza ezartzen zituen, eta horien artean, Kontziliazio Gida bat garatzea zegoen. Hala ere, 2024an gaude, eta ez dago hura nola gauzatu den aztertzen duen txostenik. Beraz, ez dakigu plana bete zen eta zein neurritan.
Abiapuntu
hori nahikoa etsigarria ez bada ere, otsailaren 12an,
Berdintasunerako Zuzendaritzak UPV/EHUko IV. Berdintasun Planaren
zirriborro bat aurkeztu zien langileen ordezkariei.
Zirriborro hori, berandu iristeaz gain, III. Planaren kopia bat baino ez da, eta ez dago berdintasun-planak eta horien erregistroa arautzen dituen urriaren 13ko 901/2020 Errege Dekretuaren eskakizunetara egokituta.
Ez
du oinarrizko gairik, hala nola:
-
Egoeraren diagnostikoren ondorioak
-
Aurrekontua
-
Helburu kualitatibo eta kuantitatiboak, ekintza zehatzekin
-
Gauzatzeko ardura duten organoak
-
Gauzatzeko epeak
-
Emaitzen adierazle kuantitatiboak eta kualitatiboak, bai eta jarraipen-sistema bat ere.
Egoera horren aurrean, CCOOk lege-eskakizunak betetzen dituen zirriborro berri bat aurkezteko eskatu du.
IV.
Berdintasun Plana egiteko justifikaziorik gabeko atzerapen horrek eta
III. Berdintasun Planean aurreikusitako ekintzak ez betetzeak,
ondorio negatiboak ditu gure lan-baldintzetan. Adibide gisa, 2019az
geroztik aurreikusitako ekintzetako bat egiteke dago oraindik:
Kontziliazio Gida bat egitea. Berdintasunerako Zuzendaritzak
gida bat aurkeztu zuen, baina oraindik ez dago osorik, eguneratuta ez
dagoelako eta akats ugari dituelako, guztiak langileen kalterako. [1]
Eta
bitartean, Gida amaitu arte itxaroteko aitzakiarekin, Errektoretza
Taldeak ez du inolako aurrerapenik egin arlo honetan. 2021ean salatu
genuen. [2]
Joan
den abenduko bilera batean, Berdintasunerako Zuzendaritzak
sindikatuei eskatu zien UPV/EHUn kontziliazioari buruzko neurriak
hobetzeko proposamenak aurkezteko.
CCOOk
gure proposamenekin dokumentu bat aurkeztu zuen urtarrilean.
Hala
ere, Berdintasunerako Sektore Arteko Batzordeak, otsailaren 12an
egindako bileran egiaztatu ahal izan genuen Administrazioak ez
zituela sindikatuen proposamenak aztertu, ez eta proposamen propio
bat egin ere, eta gai hori martxoaren erdialdean bilera bat egiteko
utzi zuela.
Kontziliazioak itxaron ahal izango balu bezala. Zaintzeko denbora behar izatea edo zaintzeko beste batzuk behar izatea eragiten diguten bizi-inguruabarrak planifikatu eta utzi ahal izango balira bezala... gerorako, Errektoretza Taldeari gai horri heltzea ondo datorkionerako.
UPV/EHUko
egungo egoera dela eta, langileei zaindu eta zaindu ahal izateko
beharrezko malgutasuna emateko oso egokiak ez direnez,
kontziliazioarekin lotutako neurriren bat erabili behar baduzu,
kontuan izan webgunean argitaratutako gida ez dagoela eguneratuta eta
akats ugari dituela.
Horregatik,
CCOOrekin harremanetan jartzea gomendatzen dizugu, zure eskubideen
berri izan dezazun.
Aurrekontuak axola duenean
Eusko Jaurlaritzak EAEko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako 2030 Estrategia onartu berri du, honako hau adieraziz: "Euskadik hamarkada honetan abangoardia eta erreferentzia aitortua izan nahi du berdintasunaren arloko gizarte aurreratuenen artean".
Bitartean,
Lakuatik ez hain urrun, EHUn, EAEko unibertsitate-hezkuntzako
erakunde publiko bakarrean, ez dago Berdintasun Planik.
Berdintasunaren
helburua UPV/EHUrentzat lehentasuna izan ez daitekeenez, euskal
gizartean erreferente eta abangoardia izatera behartuta ez bageunde
bezala, denbora eta urteak igarotzen utzi dira, plan berririk egin
gabe, egungo egoerarekin eta erreferentziako araudiarekin bat
etorriz, urriaren 13ko 901/2020 Errege Dekretua,
berdintasun-planak eta horien erregistroa arautzen dituena,
langileen ordezkariekin Berdintasun Plan bat negoziatzera behartzen
duena, Hitzarmen kolektibo baten maila berean.
Urtero, UPV/EHUren aurrekontuak egiten dira. Hala ere, zergatik uzten da Berdintasun Plana gerorako? Zertarako balio digu errektore bat izateak bere lehentasunen artean emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna lortzea ez badu?
Martxoaren
8ko data hurbiltzen ari da, eta ekitaldi instituzionalean,
errektoreak txapita more bat jarriko du konpromiso bat ikusarazteko,
benetakoa ez dena, postureoa dena eta UPV/EHUren helburu
estrategikoen parte izan behar duen lehentasun batean gauzatzen ez
dena.
Lehentasunak
agerian uzteko, Aurrekontuetara jotzea baino gauza argigarriagorik ez
dago. 2023an,
Berdintasunerako Zuzendaritzaren jardueretarako 60.800 € erabili
ziren. Kopuru bera, gutxienez, 2013tik, hori baita UPV/EHUren
Gardentasun Atarian eskuragarri dagoen azken aurrekontua.
Azken
10 urteetan ez da kopuru hori aldatu, eta UPV/EHUren 2023ko
aurrekontu orokorrari dagokionez, %0,01 da.
Horrela,
azken 10 urteotan, UPV/EHUren aurrekontu orokorra %25,8 handitu da,
eta Berdintasunerako Zuzendaritzarako kontsignatutako zenbatekoa ez
da euro bakar bat ere handitu.
Bien
bitartean, administrazio paralelo batean, Eusko Jaurlaritzak
aurkeztutako Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako 2030
Estrategiak, administrazio publikoek urteko aurrekontuaren
%1,5, gutxienez, berdintasun-politikak garatzeko erabiltzeko
konpromisoa ezartzen du.
UPV/EHUn
berdintasun-politikak garatzeko esleitutako aurrekontua (60.800 €),
zuzenki proportzionala da errektoretza-talde honentzat duen
garrantziarekiko.
Ez dago berdintasunerako baliabiderik, aurrekontua amaitu da!
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina